نوشته شده توسط : مهدی

خط تولید حبوبات چیست؟ یکی از پر درآمد ترین مشاغل و کسب و کار های تولیدی در ایران به حساب می آید. خط تولید و خط بسته بندی حبوبات دارای مدل های گوناگونی است، دستگاه های مختلفی وجود دارد که بر اساس نیاز، میزان تولید، ابعاد و فضای میحط کارخانه حبوبات می باشد. اگر شما قصد راه اندازی کارگاه کوچک بسته بندی حبوبات در منزل دارید باید دستگاه های خانگی خریداری کنید و اگر ابعاد و فضای محیط کارخانه شما بزرگ است به دستگاههای بسته بندی و ماشین آلات صنعتی گسترده دارید.

دستگاه های خط تولید حبوبات

انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات شامل:

  • دستگاه بسته بندی تک توزین

  • دستگاه بسته بندی دو توزین

  • دستگاه بسته بندی چهار توزین

  • دستگاه پرکن گرانولی
  • دستگاه بسته بندی ده توزین می شود.

دستگاه های تولید حبوبات

دستگاه های تولید انواع حبوبات شامل انواع دستگاههای صنعتی زیر می شود

  • نوار نقاله
  • بالابر کاسه ای حبوبات
  • بالابر Z
  • میکسر
  • دستگاه پولیش حبوبات
  • دستگاه بوجاری حبوبات
  • دستگاه دستچین حبوبات
  • دستگاه بسته بندی حبوبات می شود.

فرآیند راه اندازی خط تولید حبوبات

دستگاه‌های خط تولید حبوبات به مجموعه‌ای از تجهیزات و ماشین‌آلاتی اطلاق می‌شود که برای انجام مختلف مراحل فرآوری، بسته‌بندی، و انتقال حبوبات در یک تأسیسات تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها به طور کلی وظایف متعددی را بر عهده دارند که شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. پاک‌سازی: این دستگاه‌ ها برای جدا کردن آلودگی‌ها، سنگ‌ریزه‌ها، خاک و سایر مواد اضافی از حبوبات استفاده می‌شوند.

  2. درجه‌بندی: حبوبات بر اساس اندازه یا کیفیت توسط دستگاه‌های خاصی تفکیک می‌شوند.

  3. خیساندن و پیش پز کردن: برخی از حبوبات را پیش از بسته‌بندی برای کاهش زمان پخت یا بهبود کیفیت نهایی می‌پزند.

  4. خشک‌کن: حبوبات را خشک می‌کنند تا از فساد آن‌ها جلوگیری کرده و مدت زمان نگهداری‌شان را افزایش دهند.

  5. بو دادن یا فرآوری: بعضی از حبوبات مانند نخود ممکن است برای افزایش طعم یا تغییر کیفیت بو داده شوند.

  6. بسته‌بندی: دستگاه های بسته بندی حبوبات را درون ظروف یا کیسه‌های مناسب برای فروش قرار می‌دهند.

  7. برچسب‌زنی و تاریخ‌زنی: اطلاعات مربوط به محصول و تاریخ تولید و انقضا روی بسته‌بندی درج می‌شود.

  8. کنترل کیفیت: بررسی نهایی محصولات قبل از ارسال به بازار برای اطمینان از رعایت استانداردهای کیفیت.

سخنان پایانی

این دستگاه‌ها با همدیگر کار می‌کنند تا فرآیند تولید و بسته‌بندی حبوبات را به‌صورت اتوماتیک و کارآمد انجام دهند. افزایش سرعت تولید، کاهش نیروی انسانی، بهبود کیفیت محصول نهایی و کاهش هزینه‌ها از مزایای استفاده از خطوط تولید اتوماتیک هستند.

منابع:

http://hobobot.blogfa.com/

https://arianzagrosmachinery.com/

منتظر مطالب تازه تر و تخصصی تر از ما باشید!!!

 



:: برچسب‌ها: خط تولید حبوبات , تولید حبوبات , دستگاه بسته بندی حبوبات , بسته بندی حبوبات , حبوبات , راه اندازی خط تولید حبوبات ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

دستگاه بسته بندی حبوبات در خط تولید حبوبات شامل انواع مختلف و روش های گوناگون است.

حبوبات غذایی منبع غنی از مواد مغذی حیاتی هستند. منابع کربوهیدرات عالی هستند، آنها همچنین پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی را فراهم می کنند. در هند، برنج غذای اصلی است و پس از آن گندم، ذرت، ارزن و سورگوم قرار دارند. خط تولید و بسته بندی حبوبات شامل دستگاهها و ماشین آلات مختلفی است. ما در مقاله قبلی دستگاه های خط تولید حبوبات | تجهیزات خط بسته بندی حبوبات را به شما معرفی کردیم. امروز قصد داریم نقش دستگاههای بسته بندی را در تولید حبوبات بدانیم.

دستگاه های بسته بندی حبوبات در تولید حبوبات

اگرچه حبوبات / حبوبات محصولات یک ساله هستند، اما مصرف آنها در طول سال است. این بدان معنی است که روش های نگهداری و بسته بندی نقش مهمی در پایداری انبار دارند. تلفات کمی و کیفی ناشی از حشرات و جوندگان، دزدی، فساد میکروبی، رطوبت بالا، گرما - همه این عوامل بر حبوبات های غذایی تأثیر منفی می گذارند.

بسته بندی فله ای حبوبات

مناسب برای ذخیره سازی حیاتی است، بسته بندی خرده فروشی کلید بازاریابی موفق است. این فراتر از جذابیت بصری، راحتی و دقت در مقدار واحد و سهولت باز شدن است. محتویات کیسه باید در برابر آلودگی، آلودگی، رطوبت و اکسیژن محافظت شود. علاوه بر این، از آنجایی که چگالی ظاهری این محصولات بالا است، مواد بسته بندی باید برای کار بر روی ماشین های FFS دارای استحکام ضربه، استحکام کششی و مقاومت در برابر سوراخ شدن باشد.

بسته بندی حبوبات می تواند یک کسب و کار با 400 میلیون تومان در سال 1402 و 1403 باشد.

برای بسته های واحد تا 10 کیلوگرم، LDPE و LLDPE متداول ترین مواد مورد استفاده هستند. برای محافظت از انواع خاصی مانند برنج باسماتی و آرد در برابر از بین رفتن طعم و ترشیدگی، از مواد مانع طعم مانند پلی استر چاپ معکوس که به LDPE لمینیت شده و فیلم مانع اکسیژن استفاده می شود. فن آوری هایی مانند بسته بندی CO 2 و بسته بندی خلاء نیز به افزایش عمر مفید کمک می کند.

انواع روش ها و دستگاههای بسته بندی حبوبات خط تولید حبوبات

arianzagrosmachinery طیف گسترده ای از دستگاه های بسته بندی خودکار ، سیستم های پرکننده و راه حل های بسته بندی یکپارچه را برای نیازهای بسته بندی حبوبات و حبوبات های شما ارائه می دهد . دستگاه‌های بسته‌بندی مواد غذایی مانند دستگاه‌های سری اکسل پلاس خط تولید حبوبات، مجهز به فناوری مدرن، راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه‌ای را ارائه می‌کنند که از استانداردهای دقیق کیفیت بسته‌بندی برای طیف وسیعی از محصولات پیروی می‌کنند.

پرکننده هوشمند وزن الکترونیکی Excel 400 Plus:

یک دستگاه بسته بندی حبوبات، حبوبات، شکر، حبوبات ها، ادویه جات کامل و چای، کیسه های Excel 400 تا 10 کیلوگرم با سرعت 80 بسته در دقیقه. فرمت های کیسه ای عبارتند از: Pentaseal & Pentaseal with D cut، Gusset Pouch، CSPP و 4 Line Seal Pouch.

ویژگی‌های کلیدی عبارتند از اسکنرهای علامت چاپ، سیستم کنترل طول کیسه‌ای با موتور سروو، و حرکت قابل تنظیم فک‌های آب‌بندی متقاطع برای عملکرد بهینه. مطابق با استانداردهای کیفیت دقیق طراحی شده است و می تواند به راحتی با ماشین ها/سیستم های بالادست یا پایین دست ادغام شود.

مجموعه ای از پرکننده ها، سری EXCEL PLUS را به یک محلول بسته بندی واقعا همه کاره برای پودرها، گرانول ها، حبوبات، تنقلات و غیره تبدیل می کند.

پرکننده وزن الکترونیکی هوشمند Sprint 250 Plus:

برای مقادیر کیسه ای تا 2 کیلوگرم، سری اسپرینت 250 پلاس arianzagrosmachinery سرعت، دقت و کارایی را برای بسته بندی انعطاف پذیر طیف گسترده ای از حبوبات، پودرها، تنقلات و غیره ارائه می دهد.

اسپرینت 250 پلاس یک دستگاه خودکار با علامت CE PLC و صفحه نمایش لمسی HMI است. سیستم آب بندی موتور سروو آن می تواند به طور موثر با سطح فشار حفظ شود. این برنامه طوری برنامه ریزی شده است که طول دقیق فیلم مورد نیاز برای بسته بندی را بکشد و یک سیستم سوراخ برای ارائه زنجیره ای از کیسه های کوچک ارائه می دهد.

بسته بندی اسپرینت 250 پلاس تا کیسه های 2

کیلوگرمی با سرعت 120 بسته در دقیقه. فرمت های کیسه ای شامل CSPP و Gusset Pouch هستند.

بسته اسنک Wing 200 E-Line:

این دستگاه بسته بندی خودکار یک نوآوری خط تولید حبوبات برای استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط ​​است. تمام فن آوری و تخصص را در قالبی فشرده و مقرون به صرفه ارائه می دهد. با حداکثر سرعت 80 کیسه CSPP در دقیقه بسته بندی می شود. علاوه بر حبوبات، حبوبات و شکر، Wing 200 E-Line برای SME ها در میان وعده ها، بیسکویت ها، پاستا، میوه های خشک و غیره ایده آل است.

arianzagrosmachinery همچنین ادغام ماشین‌های بسته‌بندی اولیه را در خطوط موجود و راه‌حل‌های بسته‌بندی ثانویه مانند بسته‌بندی و بسته‌بندی، بسته‌بندی فله، پر کردن کیسه HDPE و غیره ارائه می‌دهد. برای نیازهای خاص طراحی شده است.

نتیجه گیری

بسته بندی حبوبات، حبوبات و شکر برای نگهداری، جابجایی، نمایش و نگهداری محصول حیاتی است. از آنجایی که اینها کالاهای ضروری و اصلی رژیم غذایی روزانه ما هستند، بسته بندی باید تمام وظایف خود را با کمترین هزینه ممکن انجام دهد تا ضرر و زیان را به حداقل برساند و قیمت خرده فروشی را کاهش دهد. قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات اتوماتیک نیز نیاز به بررسی موارد مورد نیاز شما دارد.

 

 


:: برچسب‌ها: خط تولید حبوبات , تولید حبوبات , دستگاه بسته بندی حبوبات , بسته بندی حبوبات , حبوبات , راه اندازی خط تولید حبوبات ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد